Cum afectează stresul productivitatea angajaților tăi?

By Laura

Se știe că stresul reprezintă o ameninţare pentru fiecare individ, îndeosebi pentru companii, întrucât poate afecta toți angajații companiei. Acesta a ajuns sa influenteze în mod dramatic capacitatea de concentrare, determinând scăderea randamentului la locul de muncă și modificând adaptarea individului la mediul socio-profesional.

Stresul nu afectează numai securitatea şi sănătatea lucrătorilor, ci şi „sănătatea” organizaţiilor şi a economiei naţionale.

Agenţia Europeană pentru Securitate şi Sănătate în Muncă (EU-OSHA) estimează că peste 22% din lucrători sunt afectaţi de stresul ocupaţional, care este a patra cea mai frecventă problemă de sănătate raportată, după dureri de spate, dureri musculare şi oboseală.

Cum să vezi dacă angajații tăi sunt afectați de stres?

Simptome pe plan intelectual:

  • dificultăţi în luarea deciziilor,
  • tulburări de memorie,
  • incapacitate de concentrare,
  • tulburări ale somnului,
  • stare de îngrijorare,
  • lipsă de ordine în gândire,
  • erori (cea mai des întâlnită),
  • intuiţie scăzută,
  • persistenţa gândirii negative,
  • gândire pe termen scurt mai mult decât pe termen lung,
  • decizii pripite.

Simptome pe plan emoţional:

  • nervozitate şi iritabilitate,
  • anxietate,
  • sentiment de insecuritate,
  • proastă dispoziţie,
  • sensibilitate mare la critici,
  • mai multă suspiciune,
  • deprimare,
  • sentiment de încordare nervoasă,
  • mai multă îngrijorare fără motiv,
  • lipsa entuziasmului,
  • lipsa simţului umorului,
  • alienare,
  • mai puţină satisfacţie în viaţă,
  • lipsa motivaţiei,
  • subestimare,
  • pierderea încrederii în sine,
  • lipsa satisfacţiei în muncă.

Impactul negativ al stresului asupra organizațiilor și lucrătorilor:

  • creșterea absenteismului;
  • dificultăți în înlocuirea personalului sau în recrutarea de personal nou;
  • demotivarea și scăderea creativității; scăderea productivității și creșterea rebuturilor;
  • deteriorarea climatului organizațional / social;
  • deteriorarea imaginii organizației;
  • creșterea numărului de evenimente / accidente de muncă !

Cum să elimini stresul negativ din compania ta?

Învață arta productivității fără stres cu ajutorul sistemului GTD.

GTD® (Getting Things Done® ) este un sistem de management al productivității personale elaborat de către David Allen. Prin această metodologie, îți propunem soluții concrete pentru a deveni mai productiv şi lipsit de stres în viaţa de zi cu zi. GTD® reprezintă o metodă puternică de time management, de a gestiona angajamentele, informațiile și comunicarea.

Este rezultatul a 30 de ani de servicii de consultanță, coaching privat, training și programe organizaționale cu milioane de persoane la nivel internațional. Și-a câștigat reputația ca fiind standardul productivității personale și organizaționale.

DAVID ALLEN, EXPERTUL NR.1 ÎN LUME ÎN PRODUCTIVITATEA PERSONALĂ ȘI ORGANIZAȚIONALĂ VINE PENTRU PRIMA DATĂ ÎN REPUBLICA MOLDOVA !

Află aici mai multe detalii sau sună acum la 0 620 12 127.

 

5 pași ca să-ți dublezi numărul de clienți

By Dinu Golban

Indiferent unde nu te-ai duce sau pe cine ai asculta mereu auzi unul și același lucru:

Totul e rău și bani nu sunt

Știrile o spun

Politicienii o spun

Cunoscuții tăi o spun
Dar în pofida negativismul ce ne înconjoară, există un număr mic de companii care oricum se bucură de succes și rămân profitabile.

Aceasta nu e un accident.

Ele utilizează 3 pași a profitabilității universale pentru a face mai mulți bani.

În acest articol o să vorbim despre primul pas:

Pasul 1 al profitabilității universale: Obține mai mulți clienți

Primul lucru de a face mai mulți bani e să obții mai mulți clienți. Simplu nu-i așa?

Pentru asta e nevoie să faci doar 1 lucru:

Mărește traficul

Marea majoritate a companiilor se bazează doar pe o singură sursă de trafic.

Din câte știi cea mai periculoasă cifră în afacere e 1.

O mică schimbare, o lege nouă sau apariția unei noi platforme și sursa ta de trafic se poate usca la fel de rapid ca și marea Aral.

Ca afacerea ta să nu devină un dinozaur, uite câteva surse pe care ți le recomandăm:

Trafic Social de pe Facebook

Nu e vorba de profilul tău unde postezi diferite fotografii cu fiica ta și din vacanța de pe Maldive. Profilul e pentru viața ta personală.

Vorbesc de Fan Page sau Pagină unde acumulezi fani.

O postare strategică automat va apărea pe peretele la o porțiune bună a fanilor. În felul dat le faci cunoștință cu produsul pe care-l ai și primești trafic către pagina ta.

SEO(Optimizare în motoarele de căutare)

Dacă ai un site(și ar trebui să ai unul) atunci o bună parte din traficul tău gratuit va depinde de cine intră de pe google.

Ai știut însă că există practici speciale care te ajută să apari mai sus în rezultatele căutărilor pe Google?

Implementarea lor poate să-ți sporească traficul dramatic.

Totul ce se cere e doar să practici câteva principii simple de optimizare.

Dacă nu le știi, atunci poți angaja un specialist care o va face pentru tine.

Facebook Ads sau reclama pe Facebook

De ce să plătesc pentru reclamă când pot primi totul gratuit?

Click-urile gratuite sunt variate la fel ca și timpul de afară. Astăzi ai 100, mâine niciunul.

Când vine vorba de reclama plătită, poți să o descrii cu 1 cuvânt.

Control

Indiferent de condiții tu mereu vei avea un număr de click-uri echivalent cu cât ești gata să plătești.

Cheia aici e să nu neglijezi niciuna. Nici reclama și nici prezența pe rețelele sociale.

Gândește-te din așa punct de vedere: La moment pe Facebook sunt 710,000 de persoane înregistrate care locuiesc în Republica Moldova.

Fiecare din ei se află la 1 click distanță de site-ul tău.

Atăt timp cât alegi mesajul corect și audiența corectă niciodată nu vei duce lipsă de click-uri și respectiv de vânzări.

Banere pe site-urile media

În afară de click-urile pe care ți le aduc, ele mai au încă un scop.

Prezența socială

Să zicem că reclama ta a apărut pe un site vestit de știri. Aceasta automat generează încredere și arată că la tine lucrurile merg foarte bine.(ceea ce mărește încrederea și respectiv vânzările)

Panourile din oraș

De la sine e greu să monitorizezi impactul panourilor prin oraș.

Studiile ne arată că un om trebuie să interacționeze în mediu de 3 ori cu o reclamă până el se va decidă să acționeze și să cumpere.

De asta îți recomandăm să le utilizezi în combinație cu alt canal de promovare(precum Facebook Ads).

Ca un exemplu… Imaginează-ți că cineva a văzut reclama ta pe Facebook, dar n-a vrut să dea click.

Persoana dată se duce în oraș să-și aducă băiatul de la grădiniță. Cât stă în trafic, ea vede panoul care promovează produsul tău.

De data aceasta el s-a simțit mai motivat să acționeze, dar nu suficient pentru ca să te sune(eh lenea asta)

După ce și-a adus băiatul acasă, ea deschide Facebook-ul să vadă ce mai fac prietenii și când colo din nou a văzut reclama ta.

Și de data aceasta ea s-a decis să cumpere.

Asta e doar un scenariu ipotetic cum poți utiliza panourile cu reclamă. Mai departe depinde de creativitatea ta.

Aici am ilustrat doar câteva metode de promovare pentru a porni sucurile tale creative.

După cum vei vedea mai departe, acest pas e doar vârful icebergului. Aici se află doar 20% din banii pe care-i poți face.

De ce?

Deoarece există cost de achiziție.

Adică trebuie să investești timp și bani ca clientul tău să ajungă la tine să cumpere un produs.

În următorul articol însă o să-ți povestesc cum să obții și mai mulți bani din clienții care vin la tine.

Fii pe fir. Urmează pasul 2 al profitabilității universale.

Trei motive de ce să concediați managerii care răspund de relații cu clienții

By Ana Iurco

Ți se întâmplă des clienții tăi să nu se întoarcă repetat?

Toți managerii își fac lucrul conform funcției deținute. Marketer-ul a atras clientul, vânzătorul a vândut, casierul a eliberat bonul de plată, managerul relații cu clienții nu are nici o plângere. Pare a fi deservirea perfectă…

Dar clienții oricum nu se întorc la tine după prima vizită…

De ce? Cine e vinovatul și care e greșeala? E întrebarea care te frământă de mult timp…

Imediat după ce scapi de controlori, poți să concediezi și managerii relații cu clienții. Deservirea clienților – prea important lucru ca să-l lași la discreția departamentului “relații cu clienții”.

Toți angajații din companie trebuie să fie preocupați cu deservirea clienților.

Clientul apreciază deservirea la fiecare persoană cu care interacționează. Dacă casierul este agresiv sau managerul de vânzări nu vrea să-l ajute, clientul apreciază ca o deservire proastă – și nu depinde cât de receptivi, prietenoși și sunt gata să ajute persoanele din departamentul “relații cu clienții”. Și el are dreptate! Clientul într-adevăr a fost deservit grozav.

Angajații care interacționează cu clienții, trebuie să fie competenți să le rezolve problemele.

Este un proverb vechi “Cele mai bune îngrășăminte – urmele picioarelor fermierului”. Și desigur este unica metoda care asigură deservirea excelentă. Cine mai bine ca stăpânul poate avea grijă de fiecare client?

Problema acestei abordări este evidentă. Dacă stăpânul o să comunice cu fiecare client, business-ul nu va crește niciodată decât la nivelul cât poate face o singură persoană.

Să ai departamentul “relații cu clienții” nu e o idee rea. Aceasta demonstrează grija ta față de client și persoanelor cu care faci business. Dar dacă nu vei avea acest departament, poți să ai grijă de clienți mult mai efectiv, iar angajații vor deveni mai fericiți ajutând clienții direct.

 

Prioritatea numărul 1 în companie este satisfacerea clientului. Indiferent ce funcție deține, dacă angajatul nu realizează ca clientul să fie satisfăcut, mult timp nu se va reține. Asta trebuie să fie spus foarte clar, poate fi cel mai bun vânzător, inginer, dar dacă ISC – indiciu de satisfacere a clientului, este mic, te vei afla la margine, din motiv că clientul nu se va întoarce.

 

Trei insight-uri pentru prelungirea vieții clienților:

 

  1. Departamentul relații cu clienții te îndepărtează de client. Deci nu-l crea.
  2. Permite angajaților tăi sa aibă grijă de clienți. În cazul în care fiecare angajat este concomitent un specialist customer service, el trebuie să fie capabil să asigure satisfacerea clientului
  3. Nu e nimic mai important decât clientul. Angajații ar trebui să fie conștienți de faptul că, indiferent de volumul de vânzări sau de productivitatea lor, acestea vor fi concediați în cazul abordării necorespunzătoare a clientului (sau colegii lor).

Majoritatea pun accentul pe calitatea produsului sau serviciului oferit clientului. De acord, e foarte important punct. Dar abordarea clientului si relațiile cu el, de fapt e motivul deciziei finale de a fi sau nu clientul tău fidel.

Deci nu plăti 2 persoane pentru același lucru, investește periodic într-un curs de customer service pentru angajații existenți, educă-i să-și iubească fiecare client în parte și rezultatul vei vedea după prima tranzacție.

Cum să organizezi ședințele săptămânale și de ce ai nevoie de ele

By Vali Rotaru

Există diverse motive de ce în unele companii este haos și angajații pleacă iar în altele fiecare membru a echipei știe ce are de făcut și nici nu are de gând să plece din companie. Astăzi îți voi prezenta unul din acest motive și anume lipsa de comunicare dintre management și angajați.

Comunicarea internă a companiei se poate petrece sub diverse forme așa ca email, scrisori sau prin diferite aplicații online sau mobile. Totuși cea mai eficientă formă de comunicare rămâne a fi cea verbală, atunci când fiecare poate să-și exprime gândurile și să fie auzit.

Ședințele reprezintă cea mai bună modalitate de a ține la curent întreaga companie cu rezultatele la zi și de a crea claritate pe toate subiectele pentru întreaga companie.

În caz că nu practici ședințele în cadrul companiei recomand să începi să o faci. Ședințele săptămânale sunt cel mai bun start, cu aceasta am început și noi.

În continuare îți voi prezenta structura ședințelor noastre și îți voi explica ce facem la fiecare punct și de ce.

1. Începe cu știrile bune

Cel mai bun start al ședințelor tale va fi să întrebi angajații tăi ce succese au obținut săptămâna aceasta pe plan profesional și personal. La început va fi complicat angajaților tăi să se împartă cu această informație pentru că la noi în popor lauda nu e văzută cu ochi buni, dar cu fiecare ședință nouă angajații vor deveni tot mai deschiși de a se împărți cu succesele sale.

DE CE? Pentru că crează o atmosferă pozitivă care e bine venită mai ales când e vorba de ședințe care la majoritatea oamenilor sunt asociate cu ceva plictisitor.

2. Analiza rezultatelor și a priorităților din ultima săptămână

Un management eficient al companiei e bazat pe indicatori pe care ar trebui să le cunoască fiecare angajat în parte pentru a înțelege dacă rezultatul propus e aproape sau departe. Aici sunt două modalități, ori prezinți tu ca șef indicatorii, ori mai eficient ar fi să lași ca fiecare angajat în parte să-și prezinte rezultatele sale și ce a realizat săptămâna precedentă.

De CE? Atunci când toți membrii echipei tale cunosc toate cifrele, înțeleg mai bine ce se întâmplă real în companie și care ar fi justificarea pentru a munci mai intens în caz că rezultatele sunt sub plan. Plus la aceasta, se petrece o responsabilizare a fiecărui angajat pentru acțiunile care le-a făcut sau are de făcut.

3. Feedback-ul de la clienți sau angajați

La această etapă ar fi bine să întrebi echipa ce părere au despre situația actuală și care ar fi motivele, ele pot fi legate de probleme legate la nivel de randament sau legate de clientelă. Aici ar fi bine să afli de la echipa de vânzări și marketing care e reacția clienților și ce mesaje transmit angajaților tăi.

DE CE? Pentru că în așa mod angajații tăi se simt auziți și își pot expune gândurile și ce le deranjează. Atunci când un om este auzit el devine mult mai loial.

4. Brainstorming (maxim 30 de minute)

Acum e timpul pentru a genera idei și soluții la feedback-ul auzit la punctul anterior și de decis cum se poate de rezolvat situația existentă. Lasă fiecare membru a echipei să-și exprime părerea, apoi discutați fiecare idee propusă și alegeți cele mai bune soluții pe care să le implementați imediat

.DE CE? Dacă există o problemă, ea trebuie rezolvată imediat, altfel situația se poate agrava. Nu crede că poți rezolva orice problemă singur, pentru aceasta și ai echipă, unde gândesc mai multe capuri se nasc idei geniale. Plus angajații se simt acceptați și devin mai loiali atunci când ideea lor a fost luată în considerare și aplicată.

5. Planul de acțiuni

Încheie ședința prin stabilirea priorităților în baza planul și a ideilor generate la punctul anterior. Fiecare membru în parte notează pe foaie ce are de făcut în următoarea săptămână și care e termenul limită. Apoi următoarea săptămână fiecare angajat din nou va prezenta ce a realizat din ceea ce și-a propus în acea săptămână.

DE CE? Pentru că orice trebuie să aibă următorul pas, altfel va fi o oră pierdută doar pe vorbe. De asemenea, în așa mod fiecare angajat își ia angajament să realizeze planul stabilit de el însăși.

La final de ședință recomand să închei pe un ton pozitiv și insperațional, spunând careva cuvinte de susținere sau prezentând un citat / filmuleț motivațional.

Cât durează ședința? Recomandarea mea este să fie maxim o oră.

Când faci ședința? Oricând dar cel mai eficient cred că e în zilele de luni sau vineri. De dorit ca de fiecare dată ședințele să înceapă la aceiași oră pentru a crea deprindere la angajați.

În caz că compania ta are zeci sau sute de angajați există două modalități de a duce ședința. Ori o faci cu toată compania și atunci ai nevoie de un spațiu mare în care să încapă toți, ori faci ședința doar cu șefii de departament și / sau echipă, la rândul său ei vor avea ședințele lor interne la care vor transmite mesajul mai departe.

O echipă unită și puternică e cea care este la curent cu realitățile companiei, este auzită și știe clar ce are de făcut și înțelege cum aceasta va influența pozitiv întreaga companie!